به گزارش قدس آنلاین، «سید میعاد صالحی» در تشریح موارد مطرح شده در دومین جلسه با لکوموتیوران بخش خصوصی در دو ماه اخیر، افزود: سالهاست در حوزه حمل و نقل ریلی به خاطر مدیریت غلط گذشته، لکوموتیو تبدیل به یک گلوگاه برای راه آهن شده است.
وی تاکید کرد: این موضوع هرچه سریعتر باید تدبیر بشود و یکی از سرمایههای ما مالکان لکوموتیو بخش خصوصی هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با ابراز خشنودی از جلسه برگزار شده با مالکان لکوموتیو بخش خصوصی، تصریح کرد: جلسه خوبی برگزار و تفاهماتی انجام شد که توانستیم به آنچه در جلسه گفتیم عمل کنیم و گام به گام این کار را انجام میدهیم.
صالحی ابراز امیدواری کرد روزی برسد که در حوزه لکوموتیو، مالکان بخش خصوصی بتوانند به عنوان سفیران ما در حوزه حمل و نقل ریلی شوند و سایر سرمایهگذاران از سایر بخشها نیز به سمت حوزه حمل و نقل ریلی بهویژه حوزه لکوموتیو سوق داده شوند.
وی گفت: تدبیر کردیم که شرایط نقدینگی بهتر شود و فرآِیندها نیز اصلاح شوند و در حوزه ماده ۱۲ کار خوب پیش رفته است.
مدیرعامل راهآهن درباره مطالبات مالکان لکوموتیو از واگنداران بخش خصوصی، گفت: در ادوار گذشته این موضوع شکل پیدا کرده و ما وارث آن هستیم.
صالحی یادآور شد: تاکنون مالکان بخش خصوصی نتوانستند مبالغشان را از صاحبان بار بگیرند یا مالکان واگن بخش خصوصی هزینه به مالکان لکوموتیو ندادهاند.
وی تاکید کرد: راه آهن بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان طلبکار است که یک بخش قابل توجه آن از این مبلغ، سهم و حق مالکان لکوموتیو بخش خصوصی است که به دنبال اصلاح فرایندها هستیم.
نظر شما